عکسهای لوگو دار اصلی هستند و عکسهای سبز شده , توسط عوامل رژیم تهیه شده است و هم اکنون دارند آنرا به اسم طرفداران جنبش سبز در اینترنت منتشر میکنند تا بعد با افشای دستکاری بودن آن جنبش سبز را تحقیر نمایند و تمامی عکسها و فیلمهای جنبش سبز را دستکاری شده و ساختگی جلوه دهند .
جمهوری اسلامی در طول این 8 ماهه اخیر به انواع و اقسام ترفندهای جنگ روانی بر علیه مردم آزادیخواه ایران متوصل شده است و یکی از تاکتیکهای جنگ رسانه ای که جمهوری اسلامی بکرات از آن استفاده کرده است تاکتیک " دشمن دروغگو " میباشد . در این تاکتیک , هدف مقدماتی بی اعتبار کردن رسانه ها و شبکه های خبری طرف مقابل میباشد بطوریکه گیرنده پیام ( مردم ) هر گونه خبری را که از آن شبکه ها دریافت میکند را بدیده شک و تردید نگاه کند و اعتمادش را نسبت به آن رسانه و خبرهایش از دست بدهد و هدف نهایی این تاکتیک آن زمانی به مقصد میرسد که مخاطب ( مردم ) بدلیل سلب اطمینانش از رسانه های بظاهر بی اعتبار شده در یک خلاء اطلاع رسانی قرار میگیرد و در این هنگام سعی میکند بدنبال رسانه های جایگزین بگردد تا این عطش کنجکاویش را سیراب نماید . در این زمان رسانه هایی که در بی اعتبار کردن شبکه های خبری طرف مقابل نقش فعال داشته اند به میدان میآیند و پیام خود را در پوسته ای از احساسات ملی گرایانه و دین مدارانه به خورد مخاطب میدهند و با استفاده از اصل تکرار و تعقیب سعی میکنند فرصت فکر کردن را از مخاطب سلب کرده و زمینه شستشوی ذهنی را در گیرنده پیام محیا نمیایند و اگر مخاطب در برابر این القا فکری مقاومت کند ,حداقل اجازه ندهند آنها دوباره به اردوگاه طرف مقابل بازگردند .
بعضی ازتاکتیکهای جنگ روانی
1- سانسور (censorship): حذف عمدی مواردی از جریان عبور آگاهی برای شکل دادن عقاید و اعمال دیگران
2- تحریف (distortion): تغییر در متن پیام به شیوههای گوناگون و دستکاری خبر با تعدیل، شاخ و برگ دادن و جذب در پیام
3- ایجاد دشمن فرضی (to make an imaginary enemy): دشمن جلوه دادن شخص، اشخاص و یا هر هدف دیگری برای مخاطب با القای پیامهای گوناگون و پیاپی (زنجیرهای) با طراحی از پیش تعیین شده
4- القای بخشی از حقایق (to release face partially): حذف بخش یا بخشهایی از یک پیام برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطب از راه کم رنگ کردن بخشی از پیام و پر رنگ جلوه دادن بخشی دیگر
5- محک زدن (probing): انتشار پیامی خاص برای ارزیابی اوضاع جامعه و یا ملاحضه بازخورد نظر حاکمان یا گروهی خاص در جامعه
6- گسترش ادعا به جای اظهار واقعیت (pretension instead of truth): شیوهای که در آن پیامی مهم در سطح جامعه گسترش مییابد تا در پی آن، گروه یا شخصی خاص مجبور به ارایه پاسخ شود.
7- شایعه (Rumor): در جایی که خبر نباشد و یا منبع خبر موثق نباشد، رسانه با تولید شایعه به هدف القای پیام دست مییابد؛ این هدف میتواند شامل ایجاد یک تنش و یا تسکین تنشی در جامعه باشد
8- استفاده از عواطف مخاطبین (to play on the emotions of the audience): در این روش، رسانه با بهکارگیری الفاظی در متن پیام، تلاش میکند بار عاطفی پیام را افزایش داده و با برانگیختن احساسات او پیام خود را القا کند.
9- استفاده از دو خبر واقعی برای طرح یک خبر ساختگی (touse two factual news Items in order to leg itemize A false news ): در این شیوه، رسانه میکوشد، دو خبر مرتبط به هم را که کاملاً سندیت دارد، به گونهای در کنار هم قرار دهد تا پذیرش خبر سوم مرتبط با آن که میتواند دروغ باشد، به راحتی برای مخاطب میسر شود.
10- پیچیده کردن خبر برای کشف نشدن حقیقت: در این شیوه، رسانه با فرستادن انبوهی از پیامهای گوناگون، ذهن مخاطب را از پیگیری پیام اصلی دور میکند.
11- دروغ بزرگ (Big-lie tactic): «گوبلز» میگوید: دروغ هر قدر بزرگ باشد، باور آن برای تودههای مردم راحت تر است. دروغ را به حدی بزرگ بگویید که کسی جرأت فکر و تکذیب آن را نکند.
12- ارایه قطرهچکانی اطلاعات (Dribble tactic): در این شیوه، برای اعتماد سازی و نیز عادت دادن مخاطب به پیگیری اخبار، اطلاعات تدریجی در اختیار مخاطب قرار میگیرد.
6 پاسخ به مراقب عکسهای جعلی ای که توسط مزدوران جمهوری اسلامی منتشر میشود باشید .
امشب هم 20:30 رفته بود پیش یکی از مزدورای خودشون و اون عکس های جعلی رو که ساخته بود داشت به طرفداران جنبش سبز نسبت میداد و میگفت اونا با فتو شاپ ساختن . اینقدر مسخره و بچه گانه بود که خود مجری 20:30 هم در انتهای برنامه تعجب کرده بود . این بیشرفا این برنامه ها رو برای اون مردم کم اطلاع و هموطنان روستایی می سازن. باید برای مقابله با آن کاری کرد . ما هم باید مثل خودشون از این عکسا بر علیه خودشون درست کنیم .
آفرین، این موضوع واقعا باید جدی گرفته بشه. تو این 20:30 خیلی کاره کثیفی کردن...
عکسهای دوم عکسهای اصلی هستند. به آستین شخصی که دستش را بالا برده نگاه کنید. همچنین تون رنگ سبز همه جا یکسان و به شدت مصنوعی است. با دستکاری عکس های واقعی ضربه به جنبش میزنید. این حرکات بعدا بهونه رژیم خواهد شد. این رفتار رو تحریم کنید و عکس ها رو بردارید.
دروغگویی مرام سبزهای واقعی نیست .
-----------------------------------
خــاکستــر ســـوزان :
دوست عزیز من هم که همین رو میگم عکس های لوگو دار اصلی هستند و عکس های سبز شده فتوشاپی هستند .
عوامل رژیم بیش از 50 عدد از این عکسها را درست کردند و الان توی وبلاگاشون دارن به اسم جنبش سبز منتشر میکنن . تازه امروز خبر 20:30 رفته بود با یکی از عوامل خودشون که در ساختن این عکسها نقش داشته مصاحبه میکردن و اون بیشرف هم با کمال وقاحت میگفت این عکسها رو سبز ها درست کردن تازه میگفتن تمام عکسهای 25 خرداد و بعد از آن هم ساختگی هستند و ....
آخه مگه اين جمهوری اسلامی اجازه ميده تا توی اعلاميه ترحيم خانمها عکس چاپ بشه؟ هميشه فقط اجازه ميدن تا فقط يه گل چاپ بشه! عکسهاشون پر از سوتيه مثلا توی عکس اولی عکس خمينی و خ.ر کاملا مشخصه! دروغ گو های عوضی! مرگ بر ديکتاتور
نکته ی خوبی رو اشاره کردی.باید حواسمون رو جمع کنیم و گول حماقت ظاهری سران جمهوری اسلامی رو نخوریم و بدونیم که اتاق فکر و روانشناسی فوق العاده قوی دارن.و در ضمن تنها به عکس جعلی ساختن بسنده نمیکنن و باید مواظب اخبار دروغشون هم بود که به رسانه های سبز میدن و منتظر میشن توسط اونها مطرح بشه و بعد با ادله های محکم تکذیبش میکنن
دوستان این روش جمهوری اسلامی هم دقیقا مثل اسب تراوا ست ( البته نه مثل تراوای مهاجرانی و نبوی و ... ) اینا اول میان یک سری جعلیات رو درست میکنن بعد اون رو منتشر میکنند و خودشون ساکت میمونن تا کاملا جا بیافته بعد وقتی که اون جریان برای همه جا افتاد میان مدارک جعلی بودنش را رو میکنن و از درون همه رو بی اعتماد میکنند . باید خیلی مواظب بود .
نظر شما چیست؟