آیا بروکر مورد نظر رگوله است ؟ در کدام کشور رگوله شده است ؟
برای هر تریدری این مسئله بسیار حائز اهمیت است, که بداند بروکر انتخاب شده مورد تائید کدام کشور است زیرا همه کشورها شرایط رگولاسیون یکسانی ندارند. کشورهای دارای شرایط رگولاتوری خوب شامل : آمریکا, انگلستان, اتحادیه اروپا, ژاپن, استرالیا و سوئیس می باشند. بهتر است معامله گران از پایگاه رگولاتوری بروکرشان و از قوانین تجاری کشوری که فعالیت های فارکسی بروکر را تحت نظر دارد اطلاعاتی هر چند اجمالی داشته باشند.

پلتفرم معاملاتی بروکر تا چه اندازه قابل اعتماد است ؟
اکثر تریدر ها معتقدند که به یک پلتفرم منعطف و قابل اعتماد بیش از یک بروکر خوب نیاز دارند. به عبارتی بسیاری از معامله گران اصلی ترین نکته در انتخاب بروکر را پلتفرم آن بروکر می دانند. یک تریدر ریسک پذیر که با حجم بیشتری از سرمایه وارد بازار می شود و تعداد معاملات بیشتری انجام میدهد به یک پلتفرم قابل اعتماد بیشتر نیازمند است تا در شرایط بحرانی بتواند با کمترین زیان خارج شود. امکان برقراری ارتباط با سرعت پائین اینترنت و امکان استفاده از ابزارهای معاملاتی مختلف برای تحلیل چارتها از دیگر مزیت های یک پلتفرم انعطاف پذیر و مناسب است.

اسپرد یا هزینه انجام معاملات چقدر است ؟
تریدر بازار فارکس باید از شرایط انجام معاملات در بروکرهای مختلف آگاه باشد تا بتواند در انتخاب خود, مقایسه منطقی بین بروکر های مختلف داشته باشد. هزینه انجام معاملات شامل اسپرد, کمیسون, مالیات (Tax) و نرخ بهره شبانه(Swap) می باشد. در بسیاری از بروکرها کمیسون و مالیات از مشتریان گرفته نمی شود و فقط بحث اسپرد و swap مطرح است. توجه داشته باشید که اسپرد بسیار کم و غیر منطقی ممکن است تریدر را در نگاه اول گمراه کند. بنابراین بروکر انتخابی باید در کنار اسپرد کم دارای سایر شرایط مهم نیز باشد.

آیا حد سود و زیان معاملات گارانتی شده است ؟
یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب بروکر بررسی سیاست بروکر در مورد حد زیان (Stop Loss) و حد سود (Take Profit) می باشد. به عنوان مثال اگر سیاست بروکر گارانتی حد سود و زیان در معاملات باشد , معامله گر می تواند حداکثر زیان احتمالی را محاسبه کند. معمولآ بروکر ها در زمان انتشار اخبار و شاخص های اقتصادی مهم که زمان انتشار آنها از قبل مشخص است, حد سود و زیان و نقطه ورود در Pending Order ها را گارانتی نمی کنند.